Monday, July 30, 2012

kerana harta

kerana harta ape pon ley jadik zaman sekarang. kerana harta manusia sanggup bermusuhan,bermasam muka walaupun dengan sedare sendiri. Yang paling teruk kerana harta manusia sanggup berbunuh-bunuhan. Ada ape dengan harta sehinggakan manusia hilang kewarasan akal?

harta tidak boleh dibawa mati. tapi harta boleh membeli kebahagiaan di zaman serba moden nie. kenaper?? sebab tanpa harta, dimane kiter nak tinggal, dengan aper kita nak membeli. apatah lagi nak kencing berak sumer nak kena bayor... 

tapiiii.... harta dunia tidak menjamin ape3... tak perlulaa nak bargaduh berbunuh3 bagai sebab harta dunia. cube kita renungkan sekejap, kaloo laa kite berebut3 untuk mencari harta untuk dibawa mati kelak pasti kita akan dapat kebahagiaan yang dicari. Dan yang pastinya kebahagiaan itu kekal selamenye.


bersyukurlah dengan nikmat yang Allah pinjamkan. Jangan kerana tamak, kita nak bermasam muker dan bermusuh-musuhan bagai.Cerita yang kita tidak tahu hujung pangkalnyer, janganlaa disebut3 hingga menjadik fitnah. Beringatlah! nikmat yang kita ade, Allah boley tarik bile3 mase jep. 


sekiann...



No comments:

Post a Comment