Thursday, July 4, 2013

Cara untuk khusyuk dalam solat

Tahukah anda cara-cara untuk khusyuk dalam solat adalah dengan memahami setiap bacaan dalam solat. Kehidupan duniawi yang melalaikan membuatkan aku lupa melengkapkan solatku dengan sempurna. Sepanjang usia aku menunaikan solat, aku tak pernah berusaha untuk memahami maksud setiap bacaan dalam solat sehinggalah seorang hamba Allah bertanya kepada aku maksud bacaan dalam solat.

Sebelum terlambat, mari lah kita berusaha berubah ke arah yang lebih baik. Alhamdulillah, aku di bukakan hati untuk berubah, semoga Allah tetapkan hati dan iman aku ke jalannya. Dalam entry nie, aku nak share plak dengan korang maksud setiap bacaan dalam solat.

TAKBIRATUL IHRAM


DOA IFTITAH


 SURAH AL-FATIHAH


RUKUK


I'TIDAL


 SUJUD


DUDUK DI ANTARA DUA SUJUD


TAHIYYAT AWAL


TAHIYYAT AKHIR


DOA QUNUT

No comments:

Post a Comment