Tuesday, July 1, 2014

family's trip ~cheras~

30 Mei haritu, 1family ak datang puchong. Kitorg bercadang nak cuti-cuti malaysia. So, family ak datang puchong dulu. Stay sini 2,3hari. Malam ade la celebrate sket. Beli kek chocolate indulgence pastu sediakan hadiah untuk umi n walid. Saje, da kumpul 1keluarga kannnn...

Dekat kl, ade 2org adik bapak ku kat sini. kire mak pak sedare ak la. Destinasi pertama kitorg kat cheras, melawat adik apakku paling bongsu. Bapak sedare ak yg nie tak kawen. Dok sorang. Harta banyak. Suke la kitorang datang sini. Rumah die besar gile. 3tingkat. Tingkat bawah sekali die buat umah kucing.


jumpe cermin besar pastu jakun. Nak selfie tetibe adik3 aku mencelah jugak. Layankan


Pastu die belanje makan tengah hari dekat warung. Da la turun tadi da makan nasik lemak, blom tgh hari pon actually. Makan la jugak, da org belanje kan.

Da abes makan, balik rumah die balik. Lepak3 je.

 





Nie la apak aku. Da kurus kering sangat. Nasib sepanjang percutian kitorg tu, die ok je. Balik rumah 2,3hari teros demam. 


Umi pon nak selfie jugak. hahaha... Mak borek, anak rintik. Eh! Ade kena mengena kah?


Nie la bapak sedare aku. Ade rupe ayah aku x? hahaha... Die putih, bapak aku hitam. 



Lepas solat zuhur semua, kitorang plan nak pegi umah adik ayah aku yg sorang lagi. Kol punye kol, die tak angkat pon. Kansel je la. Pikir punye pikir, kitorg decide nk g shopping dekat GM klang. Maka, destinasi kitorg hari first berakhir dkt situ la. 2nd day, still kat puchong. Tu nnt kite cite next entry

Bai.

No comments:

Post a Comment