Saturday, June 22, 2013

saya seorang cikgu praktikal

Menjadi seorang cikgu di zaman sekarang nie, it is not easy as u think. For da first time teach the students at the school make me feel like want to give up to be a teacher. Dan aku rase aku tak layak nak jadik seorang cikgu. Sebab aku kesian dengan anak-anak murid aku yang tak paham ape yang aku ajar. Tapi aku still nak berusaha untuk buat dorang paham dengan harapan dorang akan paham ape yang aku ajar and I am still learn how to teach students nowadays.

Sometimes I am feel like I love to be a teacher and sometimes I am feel like I am not able to be a teacher. 12 minggu jadik cekgu praktikal give me a lot of experience and I am feel like I want more experience. Tetapi mengenangkan student-student aku yang sangat 'behave', 12 minggu itu terlalu lame. wahahahaha....
tapi aku telah mencipta terlalu banyak kenangan.... Mengenali students adelah saat-saat yang sangat bermakne dalam hidup aku walaupun students tak pernah menyenangi kewujudan aku...





secebis kenangan yang aku lakarkan di SMK Raja Mahadi give wonderful memory to me.
To students: Thanks give me a chance to be your teacher. Knowing u, it's a wonderful moment I ever had. I am not a good teacher for u but hope u will be a good and excellent students in the future.






No comments:

Post a Comment