Wednesday, June 5, 2013

mulut manusia mane boleh nak tutup

cerite pasal manusia nie, memang tak habes dowh. Xde manusia yang sempurna dalam dunia nie termasuk aku. Tapi aku nak cerite laa sorang manusia nie tak habes3 nak menghina orang. Bajet diri tue sempurna nak mampos. Bajet diri tue baik nak mampos. wahahaha.... giler emosi aku nie. Memang emosi ak tengah tak stabil skang. Da laa mimpi bukan-bukan, pastu bangon pegi kdai beli asam 2bungkus, beli air pepsi. wakakaka.... tu petandanye okeh. petanda bulan nak mengambang....

aku bukannye nak marah dekat die sangat. tapi agak3la kan, orang da tolong ko nak idup pastu bile orang tu sakitkan ati ko, ko merapu bukan-bukan kat facebook, bajet diri ko tu baik. Tu bukan caranye, da la ko tu tengah mengandung. Haih! ak doakanlaa ko selamat melahirkan anak kau tu...

ak berpegang pada satu kata-kata nie " sebelom ko nak benci orang tu, cuba ingat kebaikan yang die pernah buat dekat ko. kite siape nak menghukum orang sesuka ati"... kalau tak paham lagi, lantak kau laaa... Ko cakap laa ape pon ko nak cakap, sampai ko puas ati nak menghina orang keyhhhh....

aku pon malas dah nak layan orang yang tak betul cam ko. Ade hikmah disebalik ape yang berlaku. Ak cuma nak marah tapi tak boleh nak melepaskan. Biarlaa... tu aku cakap, mulut manusia nie mane laa kite boleh nak tutup, kalo mulut tempayan, boleh jugak aku tutup... wahahahaha... selamat berbahagia laa yer... 

No comments:

Post a Comment