Tuesday, November 25, 2014

rezeki dalam mendapatkan pekerjaan

Tipula kan kalo ak cakap ak ni tak kesah bile orang tanya bile posting, dah keje ke, keje ape skng? Memacam bentuk soalan orang tanya. Terkilan lah jugak kan bila orang tanya. Nak jawab pon malu keyh. 

Bile ak jwb tggu posting, ade jugak org tny, tak carik keje laen ke? Ak kan jage ank sedare kn skng. Keadaan yg tak mengizinkn utk ak carik keje. Org ckap senang la. Ak yg lalui setiap detik hari hari aku nie. Best je dengar kawan kawan ak dah bermacam macam keje die buat. Senang pulak tu die dapat keje. Kadang keje yg carik die. Tu memang aku tak nafikanla, rezeki die sangat murah dalam dunia pekerjaan. 

Haih! Rase nak berputus asa dalam kehidupan pon ade jugak. Sebab semuanya tak berjalan lancar dalam kehidupan ak. Ak tak menyalahkan takdir dan ak tak menyalahkan sape sape. Semuanya salah diri sendiri. Diri sendiri punca nye. Diri sendiri takde usaha. Diri sendiri yang takde keyakinan. Diri sendiri tak reti nak bertegas. Diri sendiri yang takut. 

Sayu je weh tengok kawan kawan dah kawen, dah ade career, dah ade kehidupan sendiri. Bila tengok org kawen, tertanya tanya bile turn aku. Bile tengok org dpt keje, tertanya tanya bile turn aku. Mungkin something goes wrong dalam hubungan aku dengan pencipta. 

Tapi walau ape pon yang ak rase, ape pon yang aku lalui, hanya satu je ak pegang, percaya kepadaNYA. Insya allah hari aku akan tibe tepat pada waktunya. Yeah, ak kena sabar, aku kena tabah untuk hadapi hari hari yang mendatang.


No comments:

Post a Comment