Saturday, December 28, 2013

rumahku diceroboh

kemain tittle entry tp aku tak main3 yek. 18 bulan doblas aritu, abg aku balik kg, nak amik babysitter a.k.a aku ler tu. hahaha... plus nak pegi teman walid checkup kat spital kb. 18 tu ari rabu yek, abg ak blk umah mentua die dlu, ari sabtu malam br balik umah kitorg. terjadi satu peristiwa yang boleh dikatakan menakutkan di pagi jumaat yang hening.

Rumah kitorang dimasuki pencurik. Dekat 4000 jumlah kerugian yang dianggarkan tapi sume nye brg abg aku. tu pasal aku cite sal abg aku blk dlu. wakakakaka... Nak dijadikan cerite, lebih kurang pukul 4pg, aku tersedar dr tdoo. Bunyik ayam menjerit seperti ade org nk tgkap lah lbey kurg, pastu aku dgr bunyi tingkap sebelah katil aku bgegar. terus aku bangun dan pegi intai tingkap lg satu. Mmg takut kot. Dh tgerak hati aku nak kejutkan akak aku, tp ntah mcm mane aku mematikan niat lalu tdoo dalam ketakutan.

Dlm pukul 6.30, umi aku kejutkan ak tdoo, dgn slambe ak ckp ngan umi aku, ade benda nak maen3kan aku pg td. Cakapla bunyi ayam, tingkap sume tu. Tetibe abg aku dtg carik handbag bini die, dalam tu ade beg duit die, purse bini die, tepon 2bijik. nak amik tepon bini die nak cas. carik3 tak jumpe. Nak dijdikan cite, ak pegi dapur nak amik air nak telan ubat, tetibe ak tnmpk hndbag akak ipar aku dalam besen dekt bilik mandi ke2.

akak ipar aku mase tu dkt dpur jugak, die cakap

akak ipar: ntah3 dah takde pape dah

teros aku meluru pegi amik beg die, cek3 memang dah licin. Dan tingkap dkt beg dijumpai tak bkunci. waktu tu barulah kitorg sedar rumah kitorg dimasuki pencurik. Lagi menakutkan handbag akak ipar aku tu abg aku ltak dkt bilik aku tdoo tu. Maknenye, pencurik tu masuk bilik aku tapi aku tak sedar lgsg kot.

dipendekkan cerite, bile ditanye ustaz kawan bapak saudara aku, kitorg dipukau kot. Tak tahu laa btl ke x. kitorg jumpe baju kmeja yg agk buruk dkt bwh rumah, ade duit seringgit kat dalam poket. katenye baju tu digunakan utk ilmu tu laaa. 

Bile pikir3 balik, mmg tak logik lgsg sume org tak sedar sbb spnjg jln nak pegi bilik aku tu, penuh kot adk badik aku tdoo. malam tu, adk aku tdoo dh dkt pukul 4 kot. adk aku ckp tgh3 bckp tpn tetibe die trase lemah bdn, mengntok sgt. last3 die surrender. walid ngn umi aku pon tdoo tak lena. pintu dapur umah aku kalo bukak bebunyi kot. pintu bilik aku pon same. 

cincin kawen abg ngn kak ipa aku sume lesap. pastu akak ipa aku ade pkai rantai mas, 2hr lps tu ade lebam3 dkt tengkuk die. kitorg syak die tarik rantai tu jgk. tp akak ipa aku lgsg tak sedar. nasib tak dpt rantai tu. mase kecurian dianggarkn pukul 4-5pg. 

kejap je kann kalo DIA nak tarik rezeki kite. Ak pon masih lg fobia sbb peristiwa nie. memacam org zaman skng nie gune nk mcurik. takpelah, halalkn je ape yg die amik. Doakn abg aku dpt rezeki laen je. Ak slalu je bayangkn kalo mase tu aku selak langsir tgkap 1lg, msti da nmpk pencurik tu. Benda kalo dh nk jdk, jdk jugak kannn... dahlah, malas nak pikir lagik. bye. 


No comments:

Post a Comment