Thursday, January 2, 2014

Azam baru

Dah masuk tahun 2014 dah kan. Cepatnye mase berlalu. Tapi bile masuk tahun baru, aku takde pon pikir ape3. Just dah masuk tahun baru nie aku hanya pikir nak membina hidup, membina masjid. Yela, dah abes blaja, tanggungjawab makin besar kot. Tapi tak dapat keje lagi, tanggungjawab pon dah jadik beban. Aku pon tak tahu lagik nasib aku pada mase akan datang.

Memandangkan belom ade berite pasal posting maka aku mencari alternatif laen nak sara hidup aku. Gila stress kot, nak beli ape3 kena pikir beribu kali, nak makan ape3, mampu telan air liur je. Semakin hari hidup semakin menstresskan. Tapi bersabar itu banyak hikmahnye. Ye, aku tahu, dengan pegangan itulah  aku mampu untuk bertahan sehingga ke hari ini. Dah 6bulan kot aku mengganggur.

Dah bukak sekolah dah. Daripada tak buat ape-ape mohlah ikot abang aku balik puchong sambil jadik babysitter. Aku jaga anak saudara aku memandangkan abang dan akak ipar aku keje. Tapi tetap stress jugak. Bulan3 dapat bape je. Bukan aku tak bersyukur tapi tuntutan hidup buat aku jadik makin stress. Ak tetap bersyukur ape yang aku dapat.

Tapi untuk menambah pendapatan, ak try masuk satu bidang nie. Kerja nie kerja dari rumah. Skang nie aku hanya memerlukan duit untuk memulakan kerja nie. So, bila aku da dapat kerja nie, nanti aku gebang lagik yek. 

Mohla tekadkan sebulat suara memulakan kerja dengan harapan dapat rezeki lebih, Kita hanya perlu berusaha, tapi DIA yang menentukan, layak ke kita dapat rezeki tu. Mula3 aku rase malu ngan takut, tapi aku tekadkan hati nak mengubah hidup aku. Moga rezeki aku makin bertambah.
Aminnnn....



No comments:

Post a Comment