Saturday, January 25, 2014

Banjir teruk setelah 10tahun (11January2014)

11 Januari ari tuuu, kampung aku dilanda banjir. Rumah ak pon terlibat sebab berada kawasan rendah dan dekat dengan sungai. Dah 10 tahun dah tak banjir teruk macam nie. Air naik dengan mendadak dan cepat kot. Aku time nie geram-geram je nak balik rumah sebab nak maen air banjir. kahkahkah


penuh kanak-kanak depan rumah aku. Adik aku cakap, die panggil budak3 je angkut barang dalam umh aku. haha



 Dah macam kolam renang dah aku tengok depan rumah aku. meriah betol. kolam berbumbung lagik. hahaha


rumah yang kat belakang-balakang, nampak bumbung je


air da start naik atas umah. 


nie pemandangan atas jalan raya depan umah aku


nampak tak, banyak giler barang. bersepah abis rumah


pemandangan dari tepi rumah




hujan masih tak berenti lagik


Lepas asar, air dah pon makin lame makin surut. Kejap sangat banjir nie. Nie ekceli kes die lepaskan air empangan. Hujan berenti, kompem air surut. Selalu camtu ah. 

kadang-kadang kannn best gk banjir. Kompem lauk banjir nie, sardin. Tapi berselera giler makan. Yang penatnye lepas banjir ah. Nak kena basuh n kemas balik. Letih kottttt... Nie kalo aku balik mesti aku kna simpan balik nie. Haih! 

Bye!




No comments:

Post a Comment